zondag 6 december 2009

zondag

Gisterenavond later heeft Jonah veel bloed gepoept en ze dachten daarbij aan wondjes in het darmkanaal. Dit bleek echter niet het geval, het was veel oud bloed wat hij had ingeslikt bij zijn bloedneus eerder die dag. Ook had hij genoeg trombo's, dus wondjes konden wel stollen. Wel had hij weer een heel laag HB, namelijk 4,4. Het hoort rond de 7,5 te zijn en onder de 5 krijg je een transfusie. Zo gezegd, zo gedaan. Terwijl Jonah sliep kreeg hij weer een zakje bloed en vandaag is hij iets minder moe, hij is de hele ochtend wakker gebleven. Nu moet je niet denken dat hij alweer de zusters aan het plagen is, dat volgt later van de week :) Ook heeft hij zelf weer een bekertje drinken leeggedronken en een aantal stukjes speculaas gegeten. Het was tenslotte kort geleden nog sinterklaas. Ik verbaas me over het feit hoe sterk ons kleine mannetje eigenlijk is. Jan komt straks thuis en heeft dan de meiden weer mee die een weekend naar hun vader waren en dan gaan we met mijn ouders en mijn broer en zijn vrouw gourmetten. Ik ga proberen er wat van te genieten, want Jonah is geen minuut uit mijn gedachten. De kerstboom hopen we volgende week met alle 4 de kinderen op te tuigen voor hij  aan de 6e kuur begint. Ik hoop ook niet dat die kuur wordt uitgesteld, want dan zijn we met de kerst in het ziekenhuis, maar ja dat is van latere zorg.

Verder wil ik jullie laten weten dat mijn broer de grens van 2500 euro bereikt heeft en nu officieel gaat meedoen aan de Alpeduzes. Maar het streefbedrag van de 10.000 euro is nog niet bereikt en daarom vraag ik jullie: GEEF. Kijk voor de link bovenaan Jonah's webblog.
"Opgeven is geen optie" is het motto, niet voor de deelnemers, maar zeker ook niet voor al die mensen die in gevecht zijn met kanker.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Marion,
Wat ontzettend balen zeg, van de opname van Jonah. Ben wel blij te lezen dat het iets beter gaat, ook al is het maar iets! Sterkte aankomende periode weer!
Dikke knuffel Patries