dinsdag 29 december 2009

tet tu tet tu

Vanochtend weer naar het AMC gegaan met de ambulance, zoals jullie al konden lezen. Jonah heeft weer hoge koort en de kalium en natrium wil maar niet stijgen. Er zit in Jonah een "lek" dankzij het gif. Hij plast het net zo hard uit als dat het er met hoge dosis ingaat! Hij kwijlt nog steeds en ze hebben een oorzaak!!!, de slokdarm of maag is stuk aan de binnenkant en daarom kwijlt en spuugt hij wat bloed en heeft hij poepbroeken met oud bloed. En dat is niet een beetje! Nu in het AMC gaan ze hem aan de infuuspompen leggen en dan gaat het hopelijk sneller. In Hoorn mocht dat niet, daar doen ze dat alleen op de IC afdeling. Hij is erg moe en slaapt weer veel en als hij wakker is wil hij dat ik boekjes voorlees, dus iedereen die de afgelopen tijd boekjes heeft gestuurd, ze worden intensief gebruikt. :)

Verder hebben wij ook weinig geslapen de laatste nachten, want ze nemen midden in de nacht ook bloed af (uit zijn vinger, want dat mag in Hoorn niet uit zijn gummetje in zijn borst) en gaan rustig om 3 uur een sonde controleren. In Hoorn hebben ze veel protocollen. (die ze in het AMC dan weer niet hebben) Gek worden we wel eens van al die protocollen. Ze zullen wel ergens voor dienen, maar krijg ze eens landelijk op één lijn. We zien soms het lichtpuntje niet meer en dat is erg deprimerend. Ben even thuis en ga morgen weer heen, Jan blijft dan slapen ik ga naar huis. Even de boel op orde brengen thuis en boodschappen doen. Er willen tenslotte 3 kinderen eten. Voor de 2 oudsten is het ook zeker niet gemakkelijk, Sarah kwam net uit bed. Verdrietig, omdat ze Jonah zo mist. Roos doet dit ook, maar heeft haar verdriet in stilte. En wij kunnen denk ik soms zo weinig voor ze doen, troosten en that's it! :( Ik hoop dat het op de lange termijn genoeg is? En ik hoop zo dat hij blijft leven, want als wij al verdriet hebben over een kind, hoe moet dat dan voelen voor een kind die een broertje verliest! Nou ja kop weer in het zand en net doen of dat niet bestaat.:) Komt tijd komt raad. (tenminste dat zeggen ze! en ik hoop het maar.

5 opmerkingen:

paula, mama van daan zei

He bah, het zit weer niet mee. Daan mag als het goed gaat donderdag naar huis, zie ik jullie dan ? Drop ik meteen even een cadeautje voor Jonah.
Kus

Patricia zei

Tjee, slechte berichten lees ik! Leef met je mee, Marion!
Liefs en dikke knuf Patries

paula zei

Lieverd ik weet hoe je je voelt. Je bent verscheurd. Wil graag bij Jonah zijn maar ook bij je 3 meiden en helaas kun je jezelf niet in 2-en opdelen. Het is goed dat je even de boel thuis op orde brengt. Jonah is bij Jan in goede handen en je meiden hebben je ook nodig. Dikke knuffel

Unknown zei

Lieve Marion, Jan, Sarah, Roos, Suuz en natuurlijk Jonah,

wat een ellendige dagen hebben jullie achter de rug! Wij zijn hier echt even allemaal erg stil van. Zelf gedacht en gehoopt dat jullie ook wat konden genieten met de Kerst en de dagen eromheen. Wij hopen en wensen jullie voor de komende dagen heel veel sterkte, houd vol!

Groetjes Mike, Diane, Mabel & Mauro

Diana Lucas zei

Wat naar dat jullie zo'n kerstvakantie hebben, en niet even konden bijtanken.
Hoop zo dat het met Jonah weer de betere kant opgaat.
Ik heb geen andere woorden dan: Veel sterkte.

Groetjes, Diana (van Noa)