zondag 27 december 2009

trombo's

Ja ja vandaag was het dan weer zover, een bloedneus! Dus dat zakje trombo's dat ze speciaal bewaarden kon erin gegoten worden. Nou mooi niet! De dienstdoende hoofdoncoloog uit het AMC vertelde dat Jonah pas over een maand of 3 zijn superchemo zou krijgen en dus ongestraalde trombo's mocht en die lagen klaar. Maar ja zijn eigen oncoloog weet het beter en het moet volgende maand al gebeuren en dus moet Jonah bestraalde trombo's hebben. Je raadt het misschien al, die moesten nog uit Amsterdam komen. Ja ja dus de hele dag weer met een bloedneus gezeten. Die oncoloog mocht blij zijn dat hij niet in Hoorn was, anders had ik hem wel willen stralen. Communicatie? Die cursus is nog niet aan de orde geweest bij de hoge heren. Om 6 uur vanavond zaten ze erin en het bloeden is weer gestopt. Verder heeft hij echt de hele dag geslapen en is hij nog steeds erg misselijk. Hij eet niets en toch blijft hij slijm opspugen, wat een heel akelig gezicht is en hij heeft weer bloed gepoept. Wat wil zeggen dat zijn darmkanaal weer stuk is.
Bovenal is het verschrikkelijk om naar te kijken de hele dag en nacht. Ik ben het zo zat! Ik wil dat ze stoppen! Ik ben echt vaak bang dat hij het einde van de bahandeling niet gaat halen, omdat hij op is, kapot gemaakt door het vergif dat hem moet genezen. Ik wil hem mee naar huis en dat hij dan een paar weken thuis mag spelen als dit weer achter de rug is. Verder wil ik iedereen die Jonah een kaart of cadeautje heeft gegeven heel erg bedanken. Jonah heeft ze vanmiddag uitgepakt (of eigenlijk gaf hij mama opdracht ze uit te pakken) en alhoewel hij er nog niet mee speelt was hij blij met zijn cadeau's.

2 opmerkingen:

Kikker zei

O,o, dart arme mannetje.
Ik hoop zo dat alles uiteindelijk goed uitpakt voor hem!
Sterkte!
Rianne

paula (mama van daan) zei

Kaartje voor Jonah vanmiddag op de bus gedaan. Daan heeft nu zijn laatste kuur, volgende week en de week daarop nog een "shotje" chemo ... (klinkt stom he) en natuurlijk nog weer een scan (joost mag weten wanneer die plaats vind).
Dikke kus voor jullie alle 6