maandag 21 december 2009

Morgen naar huis?

Ja ja, morgen als het nog goed gaat naar huis voor de kerstdagen en oud op nieuw. Wat zou het toch fantastisch zijn om eens een week of twee thuis te mogen zijn. Maar ja nu nog even een nachtje ziekenhuis waar toch nog het één en ander gebeurd is vandaag. Allereerst heeft Jonah weer een dag koorts gehad zaterdag en heeft hij daardoor weer niet gegeten en gisteren wel weer een beetje. Maar ja vandaag ook bijna geen trek, dus dan toch de lang verwachtte sonde er maar in. Jonah weegt nog maar 13 kilo en je voelt al zijn botjes door zijn huid heen steken en daarbij het feit dat hij wel roept om eten, maar als het dan voor hem staat bedankt. Ik heb mij lang verzet tegen de sonde, omdat ik het beschouwde als "weer" een stap waardoor ik moet toegeven dat het slechter met hem gaat. En waar je de hele dag tegenaan kijkt en beseft dat hij ziek is. Dat lijkt misschien stom, maar ik ben af en toe net zo'n struisvogel die aan struisvogelpolitiek doet. Kop ver in het zand en hopen dat als je weer boven komt het allemaal niet echt blijkt te zijn. Dat werkt alleen niet meer als je de botjes van je kind zo kunt pakken onder zijn vel. Toen zelf maar over een sonde begonnen tegen de verpleegster, wil ook wel dat Jonah zich wat beter gaat voelen en wie weet met 1 of 2 kilo erbij lukt dat iets beter! Verder is hij nog steeds heel erg moe, hij puzzelt een beetje met een puzzel van 25 stukjes en hij wil graag dat ik boekjes voorlees en anders is de dvd een welkom vermaak. Vooral Thomas de trein en alles van mickey mouse. Dus heb zelf ook een boek kunnen lezen tussendoor, tijdschriften zijn ook zo snel uit! (boek is alweer uit) Dus als iemand nog een mooi boek weet houd ik mij aanbevolen voor de titel. Iedereen hele prettige feestdagen, geniet van elkaar! :)

2 opmerkingen:

paula zei

He bah, toch een sonde dus. Hopelijk knapt Jonah snel op en is ie dat ding snel weer kwijt. Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik hoop dat jullie de feestdagen samen als gezin kunnen vieren.

Liefs
Pim Paula Merel Tijs Daan en Sterre

Unknown zei

Lieve Marion, Jan, Sarah, Roos, Jonah en Suus.
Wat een indrukwekkend blog houden jullie bij. Met tranen in mijn ogen en op mijn wangen heb ik jullie stukjes gelezen. Heel veel sterkte de komende tijd.
Liefs Daniëlle, Tjeerd, Nicole en Nadine